Statiunea Durau, unde ne cazam, unde mancam si ce este de facut

Acum vreo 2-3 weekenduri am zis sa mai diversificam locatiile, astfel incat am ajuns in Durau. Nu mai fusesem de vreo cativa ani buni si chiar nu mai tineam minte cum era. Ultimii 10 km de drum au fost destul de chinuitori, nici nu ziceai ca urmeaza sa ajungi in statiune.

Parca ne-am intors in timp, asta a fost prima impresie. Acum vreo 20 de ani mai exact. Erau cateva hoteluri care n-au mai fost renovate cam din acea perioada, cateva terase triste si daca insisti cam in 20 minute faci toata statiunea la pas. Daca esti familie cu copii mici, inafara de plimbari prin statiune, urcat pe partia de ski (asta vara) si parca era undeva si un stejar secular (l-am vazut fix in ultima zi si n-am mai avut timp sa urcam) nu prea ai ce face sincer.
Am fost intr-o excursie rapida la debarcaderul Ceahlau (sunt aproximativ 8-9 km pana acolo), o zona unde ajungeti pe malul apei (de acolo se lanseaza barcutele la apa). Ar fi bine daca n-ar fi romani peste tot, marginea lacului fiind plina de peturi, ambalaje si tot ce va mai trece prin cap. Daca treci peste asta, panorama este superba. Vedeti aici cum ajungeti.

statiunea durau

Avertizari:

Fiti cu bagare de seama, veniti cu pastile de acasa, creme si tot ce credeti ca mai aveti nevoie. Farmacia este in comuna Ceahlau, la vreo 10-15 km de statiune si are program de gravide. E bine sa fiti pregatiti.

Apoi, e frumos ca toate pensiunile au gratar, foisoare..dar daca nu veniti cu carnea de acasa o sa va uitati mult si bine la ele. Cele doua magazine din Durau nu au decat carne congelata si eu sincer nu m-am riscat. Asa cum va asteptati, sunt preturi de statiune la toate produsele.

Unde mananci:

Am mancat de doua ori la Taverna Ceahlau (era la vreo 150 metri de locul unde eram cazati). Am vrut ceva gratare, nu se puteau face, doar cateva meniuri, dar nimic nu ne-a inspirat. Am luat ciorbe (aveau de cocos, vacuta, radauteana) era 12 lei una mica (350 ml) si 15 lei una mare (700 ml). N-am fost dat pe spate, prima impresia a fost cu erau facute cu plicuri (mie asa mi-a mirosit). Prinsesem si perioada celor 3 zile libere de si era destul de aglomerat si a trebuit sa ne rugam de chelneri sa vina sa stearga masa, sa ne aduca meniuri si sa ia comanda. Am aflat apoi c-ar fi fost ok si pe la o terasa vis a vis de Hotel Bistrita (imi scapa acum numele). Poate mai ajungem si-o sa vedem.

Daca simtiti nevoia de ceva dulce puteti merge la intrarea de la Manastirea Durau, unde maicutele fac niste prajituri delicioase: prajitura cu fanta, eclere, ceva prajitura cu biscuiti, gogosele. Gasiti acolo si dulceturi si licori din fructe.

taverna ceahlau din durau

Unde te cazezi:

Am fost cazati la Pensiunea Georgiana, cum intri in statiune faci in dreapta spre Taverna Ceahlau si mai mergi de acolo vreo 150 metri. E foarte usor de gasit si ai si indicatoare in intersectie. Am cautat un pic pe net pana am gasit-o, dar pot spune ca a fost o alegere foarte buna. Se mai plangea lumea ca se face mult zgomot de la bowling, dar sincer n-am fost deranjati.

Plusuri:

• Camera spatioasa cu frigider si TV
  • Loc de joaca pentru copii (mai mari) cu topogan, nisip, trambulina copii
  • Foisoare cu gratar
  • Bucatarie in capatul holului
  • Hol mare intre camere cu masa si TV
  • Balconul de pe hol are vedere la masivul Ceahlau
  • Biliard si ping pong gratuit pentru cei cazati
  • Parcare mare
  • Semnal wireless foarte bun

Minusuri:

• Geam baie foarte mic
  • Geamul de la camera da fix in partea din spate, unde sunt gratarele si se face si focul pentru sauna.

Nu am interactionat cu angajatii/patronii ca n-am avut nicio cerere mai deosebita sau nemultumire, dar in review-urile de pe turistinfo clientii s-au declarat multumiti de promptitudine.

Concluzii:

Daca sunteti interesati de liniste si aer curat pentru 2-3 zile e foarte ok.
Veniti cu mancare/bautura de acasa pe cat posibil. In functie de perioada, e destul de riscant de mancat pe acolo (daca n-au rulaj suficient, naiba stie ce mananci).
Veniti cu pastile, unguente si ce mai aveti nevoie de acasa.

Daca aveti recomandari de cazare, mancare, locuri de vizitat le astept in comentarii.

Comments

1. By Camelia

2. By eBogdan

Daca ai o intrebare legata de acest produs, nu ezita sa intrebi. Vei primi un raspuns fie de la administratorul paginii, fie de la ceilalti utilizatori care au intampinat aceeasi problema.